неделя, 26 август 2012 г.

Сватбено с кексче





 Дълго се чудих дали да направя картички за днешната сватба на първия ми братовчед и накрая реших да направя пликове, от мама и нашето младо :) семейство - та дори и да се изложа.
 Мисля, че не се получиха чак толкова зле.
 Идеята за рисуване с игла я видях преди време при Марта Стюард  и много ми хареса.
 Цветята са от хартия за печене, тишу хартия и амбалажен кафяв плик.

 А кексчетата са едни от най-вкусните и свежи неща, които съм опитвала. 
 Понеже ми остана една лиметка и малко свежа мента от лимонадата та реших да поровя в интернет за някоя рецепта,че току виж се развалят :)


 Кексчета с лайм и глазура (в моя случай с лимети)
 Разбъркват се в една купа 125гр. масло с  1 1/4 чаени чаши захар до пухкавост, добавят се 2 големи яйца едно по едно, 3 супени лъжици сок от лайм и 1 супена лъжица прясно настъргана кора от същия. В друг съд се пресява 1 3/4 чаени чаши брашно и се смесва с 1 1/4 чаени лъжици бакпулвер и щипка сол. 
 Към яйчено-маслената смес се прибавя половината от сухата смес и 3/4 чаени чаши бътърмилк (аз ползвах кисело мляко), разбърква се сместа и се добавя останалата суха смес, бърка се до смесване  на съставките.
 Пълнят се  2/3 от обема на формичките със сместа, кексчетата се пекат 20-25 минути на 180С.
 Аз лично ги слагам в не загрята фурна и така  постепенно се изпичат.
 От тази смес ми станаха около 18 кексчета.


 За глазурата се разбиват 125гр.масло с 240гр. крема сирене, добавят се 2 1/2 до 3 чаени чаши пудра захар, по 1 супена лъжица сок и кора от лайм и 1 чаена лъжица екстракт от ванилия.
Аз си пасирах ментовите листенца заедно със сока от лиметката  и после ги прецедих и така ми се получи глазура със страхотен цитрусово-ментов вкус, не стана с консистенция за шприцоване както е в рецептата (сигурно, защото сложих по малко пудра захар ) , ама пак си беше чудно вкусна.
Рецептата е от http://www.completelydelicious.com/2009/01/key-lime-cupcakes.html

1 коментар:

  1. Вепреки че не е картичка идеята с цветята е останала и се е получило страхотно! Оставими едно кексче :)

    ОтговорИзтриване