събота, 26 януари 2013 г.

Торта Сантяго

 По скоро е бадемов сладкиш. Рецептата е от тук http://www.tartineandapronstrings.com/2012/10/26/santiago-cake/. Много е лесна, получава се един лек, ароматен и сочен сладкиш за кафенце, мляко или каквото обичате да си пийвате сутрин. Единственият и недостатък е голямото количество бадеми, които по принцип не са от продуктите, намиращи се често в къщи, т.е. трябваше да скоча до магазинчето за плодове и зеленчуци, за да си угодя на акъла.
Според автора на блога, от който взех рецептата този сладкиш е на витрината на всички сладкарнички  около катедралата Сантяго де Компостела в градчето Сантяго де Компостела.  Шеговито е написал, че най-вероятно след дългия път от Южна Франция до Испания пилигримите се награждават с по едно парче от този  ароматен бадемов десерт.
Та ако ви се намират:
3 наистина големи яйца
170 гр.захар
500 гр. смлени бадеми ( моите бяха необелени, но може би трябва да са бланширани )
щипка канела
настъргана кора от 1/2 лимон
може да си забъркате този бадемов сладкиш. 
Яйцата се разбиват със захарта за около 5 минути с миксер до пухкав светъл крем, прибавят се смлените бадемите, лимоновата кора и канелата, бърка се леко и внимателно до получаване на гладка смес. Тестото се изсипва в намазнена и набрашнена форма с размери най-много 24-40 см., пече се на 180С - 17 минути или до приятен тъмно златист цвят и леко по-тъмни крайчета на сладкиша. След като изстине в тавата, в която е печен се нарязва на квадратчета и се наръсва с пудра захар. На мен ми беше много вкусно. А ако някой ден ми се отдаде възможност да посетя Сантяго де Компостела със сигурност ще опитам едно парченце в някоя от местните сладкарнички :)


7 коментара:

  1. Ммм...колко вкусничко изглеждаа:) Ами не се ли слага брашно???:)

    ОтговорИзтриване
  2. Вили, странно е, но не. Само хубавичко трябва да се разбият яйцата със захарта, за да влезне повече въздух в тях и после лекичко да се разбърка с бадемите, които явно се явяват като заместител на брашното.
    Зимни и снежни усмивки.

    ОтговорИзтриване
  3. Бях убедена, че съм казала тук каквото искам, сега виждам, че не е така.
    Изглежда чудесно, ще трябва да си набавя бадеми и без друго съм замислила много неща с тях.
    Добро утро, Стеф!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Не ти е верен часовника в блога;))) В момента е 7,51. Не че има значение, разбира се, но като кажа добро утро, а горе пише 21:51, да се оправдая, да не ме помислят за луда хората;)

      Изтриване
  4. Благодаря! Марте, май го оправих, ако съм нацелила правилното място разбира се :)
    Шарен следобед и усмивки!

    ОтговорИзтриване
  5. Благодаря! На мен много ми допадна вкусът и лекият аромат, не бях опитвала подобен сладкиш. Усмивки.

    ОтговорИзтриване