неделя, 21 април 2013 г.

Честит Рожден Ден!

Днес моята майка има  празник! Да е жива и здрава и да не я ядосвам и пожелавам.  Тази картичка е за нея, а тортата беше за всички :)


 Рецептата е от книгата на мама и е с името торта "Индианака", сигурно всички я знаят. Винаги става много вкусна и сочна. Та в тефтера пише:

1 чаена чаша прясно мляко
1 чаена чаша захар 
6 супени лъжици с връх какао
200 гр. маргарин, аз ползвам масло 

 Всички тези продукти се слагат в тенджерка на котлона да заврат, и когато се превърнат в една обща смес с бъркане се вари 10-12 минути. От шоколадовата смес се отделя 1/2 чаена чаша за глазура, останалото количество се охлажда, към него се прибавят 4 яйца, едно по едно, 1 чаена чаша смлени орехи и 1чаена чаша брашно, смесено с 1 пакетче бакпулвер, разбърква се с дървена лъжица до еднородна смес и се изсипва в тавичка върху хартия за печене. Пече се на 180 С до суха клечка в центъра. Готовият блат се охлажда и се сиропира със сироп, приготвен от 1 чаена чаша вода и 1/2 чаена чаша захар. Отгоре се залива с отделената предварително шоколадова глазура.
 Бях си избрала друга рецепта за торта(която ще отлежи за друг път), но така се стекоха нещата, че в крайна сметка забърках класическата "Индианка", но с малко туй-онуй.
 През седмицата си направих портокалови корички за предстоящите великденски козунаци, а от останалите портокали - портокалов мармалад.  Взех една малка кутийка (250гр.) маскарпоне, 1 черен шоколад (200гр.) за готвене от Лидъл  и  се получи една шоколадово-портокалова торта.


 Блатът е по оригиналната рецепта, но добавих в тестото портокалови корички и използвах цялата шоколадова смес, без да отделям за глазура, само добавих още 1/2 чаена чаша смлени орехи. Готовия блат разделих на две части, сиропирах първата, намазах я с крем, приготвен от маскарпонето и 6-7 супени лъжици портокалов мармалад, сиропирах и втората половина, отгоре залях  с разтопен на водна баня черен шоколад. Украсих си я с портокалови корички, карамелизирани орехи и цветенца от черен шоколад. Ако ви се стори вкусна и решите да пробвате няма да се разочаровате. Усмивки!

14 коментара:

  1. Честит Рожден Ден на твоята майка! Желая и здраве и много усмивки!
    Тортата е още по-вкусна в твоя вариант, сигурна съм и при удобен случай ще я пробвам!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Люляче, благодаря за пожеланията! И в оригиналния си вариант също е много вкусна! Усмивки!

      Изтриване
  2. Удавих се в слюнки!Тортата е страхотна, а как си я накиприла само!Картичката е много нежна и пролетна!!!
    Да не забравиш да поздравиш майка си от мен!

    ОтговорИзтриване
  3. Няма, въпреки безмерната си разсеяност! Наталка, благодаря! Усмивки!

    ОтговорИзтриване
  4. Стеф, не съм минавал скоро, но не е като да не съм чела, просто нямах време да ти оставя послание;)
    Желая на майчицата ти много здраве и да, не я ядосвай, че без мама не е същото.
    Прекрасна торта си приготвила, а тези цветенца са ми фаворит- видях ги на едно място как ги правят и замислям същата украса за някоя торта някой ден!
    Хубава вечер и приятна и спокойна седмица!

    ОтговорИзтриване
  5. Марте, благодаря сърдечно за пожеланията! Минавай, когато ти е кеф. Цветчетата са много лесни, правя ги от много време, но за пръв път ми стават толкова хубави - ама съм скромна :) Много усмивки през тази обещаващо слъчево-пролетна седмица!

    ОтговорИзтриване
  6. Картичката е много хубава и интригуваща, а тортата изглежда страшно вкусна! :)
    Честит празник!

    ОтговорИзтриване
  7. Бо, зарадва ме много! И аз си я харесвам картичката, от много време ми се въртеше идеята за нея! Усмивки!

    ОтговорИзтриване
  8. Много вкусно изглежда тортата и картичката е мила и нежна!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Таня, благодаря! Усмивки и пъстри и спокойни празници от мен!

      Изтриване
  9. Честит рожден ден на твоята майка! Няма по-хубав подарък от домашно приготвена торта и ръчно направена картичка! Не я знам тази торта, но ако ми се отдаде случай, бих я направиля - изглежда ужасно вкусна! :)

    ОтговорИзтриване
  10. Hello I'am Chris From France!!
    You Have A Wonderful Blog Which I Consider To Be Registered In International Blog Dictionary. You Will Represent Your Country
    Please Visit The Following Link And Comment Your Blog Name
    Blog Url
    Location Of Your Country Operating In Comment Session Which Will Be Added In Your Country List
    On the right side, in the "green list", you will find all the countries and if you click them, you will find the names of blogs from that Country.
    http://world-directory-sweetmelody.blogspot.com/
    Happy Blogging

    ОтговорИзтриване